Ryhmäliikunta

Olo:n ryhmäliikuntakalenteri on vertaansa vailla! Moninpuolisesta valikoimasta löydät taatusti itsellesi sopivat vaihtoehdot. Huikea etäliikuntatarjonta sisältää livestriimitunnit, tallennekirjaston sekä olo.fit etäliikuntakeskuksen palvelut.

Joukossamme liikut kokeneiden liikunnan huippuammattilaisten turvallisessa ohjauksessa ja löydät omat lajisi monipuolisesta valikoimastamme.

Suosittelemme lämpimästi kokeilemaan laadukkaita ryhmäliikuntatuntejamme, jotka löydät vain Liikuntakeskus Olosta!

Tunneille ei ennakkoilmoittautumista (pl. 60+ Kinesis).  Tutustu alta tuntikuvauksiin.

Tuntikuvaukset

Ryhmäliikuntatuntien tasot
* Huolto  ** Kunto  *** Teho

Suositut 60+ tuntimme ovat personal trainereiden/ fysioterapeuttien ohjaamia tunteja, joissa tehdään ikätasoon sopivaa harjoittelua. Tunneilla on mahtava yhteisöllinen ilmapiiri, jossa liikutaan oman liikuntakyvyn ja kunnon mukaan sekä kannustetaan toisia.

60+ SISÄPYÖRÄILY

30 minuutin mittainen sisäpyöräily-tunti ainoastaan yli 60-vuotiaille. Tunnilla opetellaan pyörän säädöt, perustekniikat sekä tutustutaan lajiin. Työ- ja palautusosuudet vuorottelevat, vastuksilla saat muokattua treenin juuri sinulle sopivaksi. Treeniä tahdittaa menevä musiikki.

60+ FYSIOMIX

FysioMix -tunnilla yhdistyy kognitiivisten taitojen ylläpitäminen ja kehittäminen sekä fysioterapeuttinen harjoittelu. Tunnilla on vaihtuva teema esimerkiksi: olkapää, lantionhallinta, ryhti. Hauskat ongelmanratkaisutehtävät auttavat pitämään muistin ja mielen virkeänä. 

Teemat:

12.5. Jalkaterä + nilkka / Saara

19.5. Polvi / Tanja

2.6. Polvi / Saara

9.6. Lonkka / Tanja

16.6. Lonkka /Saara

23.6. Lantio + vatsa / Tanja

30.6. Lantio + vatsa/ Saara

7.7. Selkä / Juulia

14.7. Selkä / Juulia

21.7. Yläraajat + lapa / Juulia

28.7. Yläraajat + lapa/ Juulia

4.8. Niska-hartiaseutu / Tanja

11.8. Niska-hartiaseutu / Saara

60+ KINESIS ja 70+ KINESIS

Puolen tunnin mittainen aamupäivätreeni kuntosalilla. Tunnilla puolet liikkeistä tehdään Kinesis-seinällä ja puolet vapailla painoilla tai oman kehon painoa hyödyntäen. Ennakkoilmoittautuminen tuntilukkarin kautta. Tunnit pidetään Voima-salissa.

60+ HIKIJUMPPA

Tehokas lihaskuntoa ja hapenottokykyä kehittävä tunti. Monipuolisella tunnilla käytetään erilaisia välineitä, kuten kahvakuula, käsipainot ja kuminauha. Tunnin tason voit säätää itselle sopivaksi valitsemalla omaan kuntotasoosi sopivat painot.

60+ MIX

Monipuolista harjoittelua erilaisilla teemoilla muun muassa keppijumppaa, lihasvoimaa, tasapainoa ja kehonhuoltoa. Tällä tunnilla saat vaihtelua ja harjoitat sekä kehoa että mieltä. 

Teemat: 

29.3. Lempeä kehonhuolto

5.4. Toiminnallinen lihaskuntojumppa

12.4. Keppijumppa

19.4. Käsipainojumppa

26.4. Core-jumppa

3.5. Lempeä kehonhuolto

10.5. ​Step-jumppa

17.5. Kahvakuula

24.5. Kiertoharjoitus

Teho tunneilla nostetaan syke ja tunnelma kattoon! Mukaansa tempaavat ohjaajat ja huikeat Les Mills -ohjelmat vievät sinut tasolle, johon ei yksin tule mentyä. Tunnit voi tehdä myös ilman hyppyjä.

Les Mills BODYATTACK***

Aerobista kuntoa kohottava vauhdikas treeni, joka parantaa myös voimaa ja kestävyyttä. Tunti koostuu tehokkaista sykettä nostavista intervalliosuuksista sekä funktionaalista voimaa ja vartalon hallintaa kehittävistä liikkeistä.

Les Mills BODYSTEP***

Tehotunti, jossa askelletaan mukaansatempaavan musiikin tahdissa steppilaudalle. Laudan korkeutta voi säätää oman kuntotason mukaan. Tunnilla treenataan sekä aerobista kuntoa että tehdään funktionaalisia lihaskuntoliikkeitä.

Kunto tunneilla liikutaan hyvällä fiiliksellä sykettä ja lihaskuntoa kohottaen. Tunneilla voit liikkua oman kuntotasosi mukaan, ja mikä parasta, yhdessä mukavien treenikaverien kanssa innostuen!

KUNTO**

Monipuolinen ja ennen kaikkea hauska hikitreeni! Alkulämmittely nostaa sykettä helpoin askelin. Lihaskuntoharjoittelu tapahtuu lihaskestävyysalueella. Tämä tunti on säilyttänyt suosionsa vuodesta toiseen.

RVP**

Lyhyen ja helpon alkulämmittelyn jälkeen muokkaamme tehokkaasti reisiä ja pakaroita sekä keskivartaloa. Tunnilla käytämme välineinä muun muassa käsipainoja ja levypainoja.

KAHVAKUULA**

Tehokas koko kropan kuulailutunti, jossa energiaa palaa! Tunti sopii kaikille.

PEPPU**

Tehokas 30 minuutin lihaskuntotreeni, jossa keskitytään vahvistamaan ja kiinteyttämään pakaralihaksia monipuolisesti hyvän musiikin tahdissa. Pakarat ovat kehomme tärkeä lihasryhmä tuki- ja liikuntaelimistön hyvinvoinnin kannalta. Säännöllisen harjoittelun myötä saat lisäksi kiinteämmän pepun! 

Les Mills CORE**

Tunnilla vahvistetaan dynaamisten lihaskuntoliikkeiden avulla vatsa-, selkä- ja pakaralihaksia. Tehokas keskivartalon alueen lihaksille suunnattu tunti parantaa funktionaalista voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Vahva core tekee sinusta voimakkaan. Tunnilla annetaan paljon vaihtoehtoja, joiden avulla voit säätää tehon itselle sopivaksi. Tunnilla käytetään kuminauhoja ja levypainoja.

Les Mills BODYPUMP**

Lihaskuntoharjoitus, jonka liikkeissä käytetään apuvälineenä tankoa ja levypainoja. Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti kehon kaikkia päälihasryhmiä. Jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan ja valita itselleen sopivat painot 2-32kg väliltä. Sopii sekä liikuntaharrastusta aloitteleville että kokeneille kuntoilijoille.

Les Mills TONE**

Todellinen koko kropan treeni! Erilaiset askelkyykyt ja muut kyykkyjen variaatiot, toiminnallinen treeni sekä vastuskuminauhan tai painojen avulla tehtävät harjoitteet auttavat sinua polttamaan kaloreita sekä kohottamaan kuntoasi! Luvassa kiinteytystä ilman vaikeita koreografioita. Tunti sopii siis mainiosti niin aloittelijalle kuin kokeneelle konkarillekin.

LAVIS**

Hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, jenkka, rock, cha cha ja tango.

LATINOMIX**

Latinomix on rentoa ja hauskaa veivaamista helppojen lattariaskelikkojen mukana. Tunnilla tutuksi tulevat mm. salsa, samba, cha cha, reggaeton ja jive. Tanssimme helppoja koreografioita suoraan musiikkiin, joten et tarvitse aiempaa tanssitaustaa, vaan riittää että heittäydyt lattarimusiikin vietäväksi.

Les Mills SH’BAM**

Riehakasta tanssimista ilman tanssitaitoakin, runsasta hikoilua ja iloista rasvanpolttoa hittien ja uudelleen miksattujen suosikkibiisien tahtiin.

STEP**

Hikinen ja hauska step-tunti, jossa selkeä ja vähitellen etenevä koreografia. Mukaansatempaavat askeleet ja vauhdikas musiikki vievät sinut leikiten parempaan aerobiseen kuntoon. Tähän jää koukkuun!

TOIMINNALLINEN TREENI**

Tunnilla tehdään toiminnallisia treenejä erilaisilla välineillä ja vapailla painoilla, sekä yhteiset lämmittely/liikkuvuusharjoitteet. Treenit kehittävät hapenottokykyä, liikkuvuutta ja lihasvoimaa. Tunnit pidetään Vauhti-salissa.

CIRCUIT**

Toiminnallinen kiertoharjoittelutunti. Liikkeet ovat suoritustekniikaltaan helppoja ja koko kehoa kehittäviä. Sopii kaikille kuntotasosta riippumatta! Tunnit pidetään Vauhti-salissa.

SYKE**
Tehokas, sykettä nostattava puolituntinen, jossa saa hien pintaan ja treeniä koko kropalle! Välineet pidetään minimissä, eikä sisällä askelsarjoja.

KEHONPAINO**
Tehokasta lihaskuntoharjoittelua oman kehon painolla. Luvassa monipuolisia liikkeitä jokaista lihasryhmää harjoittaen. Pystyt treenaamaan oman tasosi mukaan. Tästä treenistä saat irti juuri sen verran kuin haluat! Kätevä tehdä myös kotona, kun tunnilla ei käytetä välineitä.

FIT&FUN**
Fit & Fun45 on uusi, helppo ja tehokas kokonaisvaltainen treeni, joka kohottaa kuntoa ja mielialaa, kehittää tasapainoa, ja muokkaa lihaksia. Fit & Fun45 -tunnilla treenaat hymyssä suin sinulle sopivia vaihtoehtoja. Tunnilla on helppo ja vauhdikas aerobinen osuus aerobinen osuus ilman koreografiaa ja tehokkaat, toiminnalliset lihaskuntoharjoitukset uusien ja vanhoja hittien tahtiin. Tunti sopii kaikille, koska tarjolla on runsaasti vaihtoehtoja.

CORE**

Tehokasta keskivartalotreeniä, joka mm. parantaa ryhtiä ja kehon kannatusta. Tällä tunnilla saadaan vahva core, josta on hyötyä sekä arjessa, että kaikissa liikuntasuorituksissa.

 

Huolto tunneilla huolletaan kehoa ja mieltä. Tunnit sopivat kaikille eivätkä sisällä askelsarjoja. Liikkuvuus, kehonhallinta ja palautuminen on huolto tuntien pääteemat.

JOOGAFLOW*

Lempeää kehoa ja mieltä rauhoittavaa yin joogaa ja hengityksen virtausta. Tunnin lopussa pitkä rentoutuminen, joka tasapainottaa mieltä ja hermoston toimintaa. Tunnille tarvitset joogamaton, tyynyn, joogatiilen (tai polsterin) sekä lämmintä vaatetta ja villasukat.

HUOLTAVA JOOGA*

Rentouttava, avaavia liikkeitä painottava rauhallinen joogaharjoitus, joka rauhoittaa kehoa ja mieltä. 

PILATES*

Pilates-harjoitukset vahvistavat kehon syviä lihaksia ja opettavat kehon keskustan hallintaa. Tavoite on lisätä voimaa ja kestävyyttä sekä parantaa ryhtiä ja keskittymiskykyä. Tunnilla voidaan käyttää apuna kuminauhaa.

Les Mills BODYBALANCE*

Joogaan, pilatekseen ja tai chi:in pohjautuva kehon ja mielen yhdistävä harjoittelumuoto, jossa tehdään tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta ja rentoutumista parantavia harjoituksia.

FASCIAMETHOD* 

FasciaMethod –tunnilla keskitytään parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen.

SQUEEZE4VENUS*

30 minuutin lempeä tehokas lihaskuntotreeni naisille. Tällä tunnilla keskitytään löytämään syvät lihakset ja vahvistetaan niitä lempeästi. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi kaikki naisille tärkeät lihasryhmät, lantionpohjalihaksiin keskittyen. Tunnilla tehdään päivittäinen suositusmäärä lantionpohjalihasharjoitteita. 

VENYTTELY*

Ihanaa venyttelyä, rentoutumista ja rauhoittumista. Tunnilla tehdään dynaamisia, lempeitä venytyksiä ja ajoittain myös staattisia, pitempiä venytyksiä. 

VINYASA FLOW* 

Kehoa ja mieltä huoltava dynaaminen joogatunti, jossa yhdistyvät liike, hengitys ja läsnäolo. Pranayama-hengitysharjoitukset lisäävät keskittymistä, rauhoittavat mieltä sekä parasympaattista hermostoa. Tunnin dynaamisessa osuudessa teemme lihaksia vahvistavia, tasapanottavia ja venyttäviä jooga-asanoita liikkuvilla sarjoilla mm. aurinkotervehdyksen liikeratoja soveltaen. Jooga-asanoita teemme omaa kehoa kuunnellen ja annan aloittelijoille/kokeneille jooganharrastajille eri vaihtoehtoja. Tunti päättyy ihanaan meditatiiviseen rentoutumiseen.

RYHTI30*

Hyvä ryhti nuorentaa, kaventaa, helpottaa hengittämistä, tekee itsevarmemman olon ja mikä tärkeintä, vähentää kivistystä. Hyvä ryhti edistää koko kehon toiminnallisuutta, ja tällöin kuormitus jakaantuu tasaisemmin selän rakenteiden ja muiden kehon eri osien välille. Tunti soveltuu erityisen hyvin istumatyöläiselle, mutta myös muille, jotka haluavat kohentaa ryhtiään. Tunti aloitetaan liikkuvuuksia avaavalla lämmittelyllä, sitten siirrytään ryhdin kannalta tärkeiden lihasryhmien täsmäharjoituksiin. Lopuksi venytellään eniten venytystä tarvitsevat kohdat kehossa. Vaihtuvat välineet, mm. kuminauha, keppi, käsipainot.

Sisäpyöräily on helppoa ja tehokasta. Jokainen voi itse säätää tunnin tehon vastuksen ja vauhdin avulla. Tunneilla haastetaan itseä yhä parempiin suorituksiin hyvällä fiiliksellä!

SISÄPYÖRÄILY45**

Tästä on hyvä aloittaa! Helppo sisäpyöräilytunti, jolla peruskunto kohoaa. Tunti poljetaan peruskestävyysalueella, eli puuskuttamatta.

SISÄPYÖRÄILY55***

Mahtava, tehokas tunti! Kohotat vauhtikestävyyskuntoasi ja aktivoit aineenvaihduntaasi!

SPIN&BODY**

Tehokas 45 minuutin yhdistelmätunti, jossa pyöräillään sisäpyörillä ja treenataan lihaskuntoa. Välineinä voidaan käyttää esim. käsipainoja, kahvakuulia tai oman kehon vastusta. Tunti parantaa sekä aerobista kuntoa, että lihaskestävyyttä. Sopii kaikille, sillä pystyt muokkaamaan tunnin tehon itsellesi sopivaksi ohjaajan antamia vaihtoehtoja käyttäen.

LOUNASMIX

Tunnilla viikoittain vaihtuva laji ja ohjaaja. Monipuolista treeniä keholle ja mielelle. Teemoina esimerkiksi tanssia, kehonpainoharjoittelua ja lihaskuntoa.

PT KUNTOSALILLA

Ohjaaja opastaa kuntosalilla laitteiden säätöjä ja oikeita suoritustekniikoita. Ohjaaja vastaa sinua askarruttaviin kysymyksiin.

Lasten tunnille on tervetulleita 3-6 vuotiaat lapset. Tunnin aikana äiti voi tehdä oman treenin kuntosalilla tai jumpassa ja lapsi saa oman liikuntahetken iloisessa ja leikkimielisessä ryhmässä!

KIDDIEJAM

KiddieJam-tanssitunnilla jammaillaan lajinomaisesti luovuutta ja leikkiä unohtamatta ja pienet tanssijan alut saavat ohjaajan valitsemia maistiaisia baletin, kansantanssin, showtanssin, street-lajien ja paritanssien perusteista ja kehittävät samalla tanssillisia perustaitojaan.

KiddieJam — jammailua lasten ehdoilla!

Ryhmäliikuntakalenteri

Kokeile maksutta

Olo:n ryhmäliikuntatunteihin sekä muihin palveluihin pääset tutustumaan viikoksi maksutta. Kokeiluviikon voit tilata kätevästi verkkokaupastamme. Tilauksen jälkeen olemme sinuun yhteydessä puhelimitse.