© Olo Liikuntakeskus | Tietosuojaseloste | Sopimusehdot
4. Vierailijat
Liikuntakeskus Olon asiakkaallaon mahdollisuus tuoda vieras liikuntakeskukselle ilmaiseksi.
Vieraan tulee aina täyttää liikuntakeskuksen vieraskortti. Saman vieraan voi tuoda
liikuntakeskukselle ilmaiseksi yhden kerran, jonka jälkeen vieras maksaa hinnaston mukaisen
vierashinnan. Liikuntakeskuksen asiakas on vastuussa siitä, että hänen vieraansa noudattaa
liikuntakeskuksen sääntöjä. Mikäli asiakas tuo liikuntakeskukselle ulkopuolisen henkilön, eikä sille
ole lupaa (= henkilökunnan hyväksymä täytetty vieraskortti), peritään asiakkaalta kutakin tällaista
henkilökäyntikertaa kohden hinnaston mukainen kertamaksu kerrottuna kahdella. Mikäli edellä
mainittu sääntörikkomus toistuu, voidaan asiakkaan sopimus irtisanoa välittömin vaikutuksin.
Liikuntakeskus Olo varaa oikeuden periä kohtuullisen korvauksen tällaisesta sääntörikkomuksesta
johtuvasta sopimuksen purkamisesta.
5. Kulkuavain
Asiakkaan kulkuavainon henkilökohtainen ja sen on oltava mukana tultaessa liikuntakeskukselle.
Asiakkaan on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä. Kulkuavaimen katoamisesta on sen
havaittuaan välittömästi ilmoitettava liikuntakeskuksen henkilökunnalle. Mikäli kulkuavainta
käyttää joku muu henkilö, eikä sen katoamisesta ole ilmoitettu liikuntakeskukselle kirjallisesti,
peritään asiakkaalta kutakin tällaista luvattomasti käyneen henkilön käyntikertaa kohden hinnaston
mukainen kertamaksu kerrottuna kahdella. Mikäli edellä mainittu sääntörikkomus toistuu, voidaan
asiakkaan sopimus irtisanoa välittömin vaikutuksin. Liikuntakeskus Olo varaa oikeuden periä
kohtuullisen korvauksen tällaisesta sääntörikkomuksesta johtuvasta sopimuksen purkamisesta.
6. Hieronnat ja pt-käynnit
VIP Olo–asiakkuuteen kuuluva rajoittamaton määrä hierontaa tarkoittaa sitä, että VIP Olo–asiakas
voi varata netissä olevan ajanvarausjärjestelmän kautta itselleen maksutta hierontapalveluita
seuraavilla ehdoilla: VIP Olo–asiakkaalla saa olla kerrallaan voimassa kaksi hierontavarausta ja saman
päivän aikana voi käydä hieronnassa yhden kerran. Käyttämättä jääneitä hierontoja ei voi lunastaa
jälkikäteen, eikä niitä hyvitetä asiakkaalle. Varaus voidaan tehdä mihin tahansa hierontaan
pituudesta ja tyypistä riippumatta. Etu on henkilökohtainen eikä sitä voi siirtää toiselle.
Super Olo–asiakkaalla on oikeus kerran kalenterikuukaudessa tehdä netissä olevan
ajanvarausjärjestelmän kautta itselleen maksutta ajanvaraus 50 minuutin hierontaan. Kuukauden
hierontaetu on lunastettava kyseisen kalenterikuukauden aikana. Käyttämättä jääneitä hierontoja
ei voi lunastaa jälkikäteen eikä niitä hyvitetä asiakkaalle. Etu on henkilökohtainen eikä sitä voi
siirtää toiselle. VIP Olo-asiakkuuteen kuuluu yksi pt-tapaaminen /kk. Käyttämättömiä tapaamiskertoja ei voi käyttää jälkikäteen seuraavina kuukausina, eikä niitä hyvitetä.
7. Yrityssopimusehdot
Yrityssopimustapauksissa sopijaosapuolet ovat Liikuntakeskus Olo ja asiakas yksityishenkilönä.
Yritys korvaa asiakkaan harjoittelusta yrityssopimuksessa määritellyn määrän. Mikäli asiakas eroaa
yrityssopimuksen alaisesta työpaikastaan tai yritys lopettaa yrityssopimuksen mukaisen osuuden
maksamisen, on asiakas viimekädessä vastuussa maksusuorituksista.
8. Asiakasmaksujen maksaminen
Asiakkaan tulee tehdä e–laskusopimus tai suoramaksusopimus pankissaan ja em. sopimukset
astuvat voimaan aina seuraavan kuukauden veloituspäivästä lähtien. Asiakasmaksut veloitetaan 28 päivän välein etukäteen Liikuntakeskus Olo:n ilmoittamana päivänä. E–
laskutus tai suoramaksu alkaa sen jälkeen, kun Liikuntakeskus Olo on vastaanottanut asiakkaan
tekemän e–laskusopimuksen tai suoramaksusopimuksen pankilta. Tätä ennen Liikuntakeskus Olo
laskuttaa asiakasmaksun paperilaskulla, josta veloitetaan voimassaolevan hinnaston mukainen
laskutuslisä. Asiakas vastaa harjoitusmaksusta kokonaisuudessaan myös silloin, jos e–laskutus tai
suoramaksu epäonnistuu, vaikka e–laskutilin tai suoramaksutilin haltija olisi joku muu kuin asiakas.
Kuukausimaksu voidaan maksaa myös yleisimmillä liikunta– ja virkistysseteleillä tai Liikuntakeskus
Olon lahjakortilla. Edellä mainittuja maksuvälineitä kutsutaan näissä ehdoissa
erikoismaksuvälineiksi. Allekirjoitetut setelit voi tuoda henkilökohtaisesti liikuntakeskuksen
vastaanottoon sen aukioloaikoina. Sähköisillä erikoismaksuvälineillä maksettaessa tieto maksusta
siirtyy automaattisesti liikuntakeskuksen tietojärjestelmään.
Erikoismaksuvälineillä maksettaessa maksu lisätään asiakkaan omaan lompakkoon
liikuntakeskuksen tietojärjestelmässä. Maksu kartuttaa asiakkaan lompakon saldoa, joka vähenee
automaattisesti tulevien kuukausien kuukausimaksuissa. Erikoismaksuvälineillä maksettaessa on
maksu suoritettava viimeistään 18 päivää ennen sen kuukauden omaa eräpäivää, mihin haluaa
hyvityksen kohdistuvan. Mikäli maksu suoritetaan myöhemmin, tulee asiakkaan maksaa kyseisen
kuukauden kuukausimaksu laskulla. Tällöin erikoismaksuvälineellä tehty maksu hyvitetään
seuraavien kuukausien kuukausimaksuista. Lompakkoon ladattu erikoismaksuvälinesaldo säilyy
asiakkuuden päättymisen jälkeen tilillä ja on käytettävissä kolmen vuoden ajan.
9. Asiakasmaksujen viivästyminen
Maksujen viivästyessä on Liikuntakeskus Olo:lla oikeus periä asiakkaalta korkolainmukainen
viivästyskorko ja muistutusmaksu. Mikäli lasku joudutaan siirtämään perintään, maksaa asiakas
kohtuulliset perimiskulut. Mikäli asiakas huomautuksesta huolimatta laiminlyö sopimuksen
mukaiset maksut, voidaan sopimus irtisanoa välittömin vaikutuksin. Liikuntakeskus Olo varaa
oikeuden periä kohtuullisen korvauksen tällaisesta sääntörikkomuksesta johtuvasta sopimuksen
purkamisesta.
10. Sopimusehtojen ja hintojen muuttaminen
Liikuntakeskus Olo varaa itselleen oikeuden muuttaa sopimuksen ehtoja ja asiakashintoja. Ehtojen
muutoksista ilmoitetaan asiakkaille vähintään kaksi kuukautta ennen muutosta. Mikäli asiakas
kokee etujensa olennaisesti huonontuneen, voi asiakas irtisanoa sopimuksen välittömin vaikutuksin
yhden kuukauden kuluessa siitä, kun muutoksista on ilmoitettu asiakastiedotteella (sähköposti,
kirje, intranet tms.). Mikäli asiakas ei irtisano sopimusta kuukauden kuluessa siitä, kun ehtojen tai
hintojen muutoksesta on asianmukaisesti ilmoitettu, katsotaan asiakkaan hyväksyneen muutokset.
Liikuntakeskus Olo on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle arvonlisäveromuutoksen tai
mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään kuukautta
ennen tällaisten muutosten siirtämistä asiakkaan maksettaviin hintoihin.
11. Ylivoimainen este
Liikuntakeskus Olo ei ole vastuussa ylivoimaisista esteistä, jotka estävät tai rajoittavat asiakasta
hyödyntämästä liikuntakeskuksen palveluita. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan sellainen
tapahtuma, jota ei ole voinut ennakoida tai estää kohtuullista huolellisuutta noudattaen.
Ylivoimaisia esteitä ovat esimerkiksi sota, epidemiat, pandemiat, sisäiset levottomuudet,
luonnonmullistukset, yleinen liikenteen tai tietoliikenteen keskeytyminen, lakko tai muu yhtä
merkittävä ja epätavallinen syy.
Liikuntakeskus Ololla ei ole velvollisuutta hyvittää asiakasmaksuja, mikäli se joutuu hetkellisesti
sulkemaan liikuntakeskuksen tai osan liikuntakeskuksesta siellä suoritettavien välttämättömien
huoltotöiden tai muiden vastaavien syiden vuoksi.
12. Muut yleiset ehdot
Liikuntakeskus Olon asiakkuus on henkilökohtainen eikä sitä voi siirtää tai vuokrata toiselle
henkilölle.
Liikuntakeskus Olossa kuntoilu ja liikkuminen tapahtuvat asiakkaan omalla vastuulla.
Asiakas on itse vastuussa siitä, että hän on sellaisessa fyysisessä ja psyykkisessä kunnossa, että voi
turvallisesti käyttää liikuntakeskuksen palveluja ja liikuntalaitteita.
Asiakkaan tulee noudattaa liikuntalaitteiden käyttöohjeita ja muuta ohjeistusta.
Liikuntakeskus Olo ei vastaa henkilövahingoista, jotka tapahtuvat liikuntakeskuksen tiloissa.
Liikuntakeskus ei myöskään vastaa asiakkaan henkilökohtaisesta omaisuudesta.
Asiakkaan tulee viipymättä ilmoittaa nimen, puhelinnumeron, sähköpostin sekä osoitteen
muutoksista.
Ryhmäliikuntatunnit voidaan esittää etänä Liikuntakeskus Olon asiakkaille, ml. Liikuntakeskus Olon etäasiakkaat.
Lue lisää ASIAKKUUKSISTA tai kysy lisää puhelimitse: 050 590 9033
Viikonloppuisin vastaanotto on suljettu.
Asiakkaat kulkuavaimella joka päivä 05:00 – 01:00